Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Antalya

Valilikler

T.C. Konyaaltı Kaymakamlığı
T.C. Konyaaltı Kaymakamlığı
T.C. Konyaaltı Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Kolluk Şikayet Bürosu Tarihçe İlçe Etik Kurulu İmza Yetkileri Yönergesi Toplanma ve Gösteri Yürüyüşü Güzergahı Kurumsal Kimlik
  • KONYAALTI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
16
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Kolluk Şikayet Bürosu
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • İlçe Etik Kurulu
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Toplanma ve Gösteri Yürüyüşü Güzergahı
    • Kurumsal Kimlik
  • KONYAALTI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM
 

NÜFUS CÜZDANLARININ DEĞİŞTİRİLMESİ

18.03.2009

Yüksek Seçim Kurulunun 10.03.2009 tarih ve 428 sayılı kararı ile;

 

29 Mart 2009 Pazar günü yapılacak mahalli idareler seçimlerinde,

 

            1- Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayan belgeye dayanılarak oy kullandırılamayacağına,

 

            2- Seçmenlerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayan ve üzerine elle veya etiket şeklinde yazılan belgeler ile oy kullanmalarının mümkün olmadığına karar verilmiş olup;

 

            Vatandaşlarımızın oy kullanamama durumuna düşmemeleri için ilçemiz Nüfus Müdürlüğünün Seçime kadar (seçim günü dahil) hafta sonları da açık bulundurulmasına, hafta içi de akşam 17.00’den sonra da sırada bekleyen vatandaşların işlemleri bitene kadar mesaiye devam edilmesine karar verilmiştir.

                                                        İSTENEN BELGELER 

Nüfus Cüzdanlarının yenilenmesi için:

1-Yeni çekilmiş 3 adet fotoğraf.

2-İkamet edilen yer muhtarlığınca onaylanmış Nüfus Cüzdanı Talep Formu.

3-Resmi bir kurumda çalışanlar nüfus cüzdanı talep formlarını çalıştığı kurum amirliğinden onaylatabilirler.

4-Reşit kişiler bizzat kendileri,  18 yaşından küçüklerin anne veya babası, (anne -baba ayrı ise velayetini alan kişi) nüfus cüzdanını alabilecektir.




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



T.C.

YÜKSEK SEÇİM KURULU 

Karar  No: 428

 

- K A R A R -

 

            Kurulumuz Başkanlığına bazı İlçe Seçim Kurulu Başkanlıkları tarafından gönderilen yazılarda;

 

            298 sayılı Kanunun 87. maddesi uyarınca, seçmenin kimliğinin tespiti amacıyla düzenlenmiş belgelerde; Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının bulunması zorunlu hale getirildiğinden, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayan ancak üzerine elle veya etiket şeklinde yazılan resmi nitelikteki belgelerin sandık kurulu başkanlarınca kabul edilip edilmeyeceği, yine bu tür belgenin yanında nüfus müdürlüklerinden alınacak Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını gösterir onaylı nüfus kayıt örneğinin ibrazı halinde oy kullanmanın mümkün olup olmadığı,

 

            Özellikle köy ve kasabalarda ikamet eden birçok seçmenin nüfus cüzdanlarında halen Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası bulunmadığı, bu kişilerin oy verme sırasında üzerinde Türkiye Cumhuriyet kimlik numaraları bulunan (Yeşil Kart, Sağlık Karnesi) belgelerle oy kullanıp kullanamayacakları,

 

            Örnek: 138 sayılı Genelgenin “Seçmenin Kimliğinin Tespiti” başlıklı 28. maddesinde; seçmenin kimliğinin tespitine ilişkin sayılan belgelerde Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayanlara itibar edilemeyeceği hükmüne yer verilmiş olduğu, ancak eski tarihli belgelerde kimlik numarasının bulunmadığı, seçmen bilgi kağıtları ve seçmen listelerinde kimlik numarasının bulunduğu, ibraz edilecek belgenin fotoğraf ile o kişiye ait olduğunun belirlenmesi durumunda ayrıca belgelerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası içerip içermeyeceği konusunda oluşan tereddüdün giderilmesi gerektiği, aksi durumda sandık başkanları ile vatandaşlar arasında problem yaşanabileceği,

 

hususlarında görüş bildirilmesi istenilmiş olmakla, konu incelenerek;

 

GEREĞİ GÖRÜŞÜLÜP DÜŞÜNÜLDÜ:

 

            298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun’un “Kimliğin tespiti” başlıklı 87. maddesinde; “Sandık seçmen listesinde yazılı seçmenin kimliği, nüfus hüviyet cüzdanı veya kimlik tespiti amacıyla düzenlenmiş ve Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını taşıyan resmi belgelerle belirlenir. Hangi resmi belgelerin kimlik belirlenmesinde kabul edileceği, Yüksek Seçim Kurulunca seçimlerin başlangıcında tespit ve ilan edilir. Şu kadar ki, belediyeler ile köy ve mahalle muhtarlıklarınca tanzim ve tasdik edilen kimlik belgeleri bu maddenin uygulanmasında geçerli değildir.”

 

            Yüksek Seçim Kurulunun 08/01/2009 tarih ve 11 sayılı kararı eki 29 Mart 2009 Pazar Günü Yapılacak Mahalli İdareler ile Mahalle Muhtarlıkları ve İhtiyar Heyetleri Seçimlerinde Sandık Kurullarının Görev ve Yetkilerini Gösterir Örnek: 138 sayılı Genelgenin “Seçmenin Kimliğinin Tespiti” başlıklı 28. maddesinde de; “Sandık başına gelen seçmen; Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını taşıyan; nüfus cüzdanı, resmi daireler veya iktisadi devlet teşekküllerince verilen soğuk damgalı kimlik kartı, pasaport, evlenme cüzdanı, sürücü belgesi gibi kimliğini tereddütsüz ortaya koyan resimli, resmi nitelikteki belgelerden birini başkana verir ve seçmen sıra numarasını söyler. Bu belgelerden birini vermeyen seçmen oy kullanamaz. Belediyeler ile köy veya mahalle muhtarlarınca düzenlenip onaylanan kimlik belgeleri seçmenin kimliğinin tespitinde geçerli değildir.

Yukarıda sayılan kimlik belgeleri bulunmayan ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlü bulunanlar ile tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belge, kimlik yerine geçer.

 

            Yukarıdaki belgelerden Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını taşımayanlara itibar edilmez.”

 

            hükümlerine yer verilmiştir.

 

            29 Mart 2009 Pazar günü yapılacak mahalli idareler seçimlerinde, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşıyan; nüfus cüzdanı, resmi daireler veya iktisadi devlet teşekküllerince verilen soğuk damgalı kimlik kartı, pasaport, evlenme cüzdanı, askerlik belgesi, sürücü belgesi gibi seçmenin kimliğini tereddütsüz olarak ortaya koyan resimli ve resmi nitelikteki belgelerden birisinin sandık kurulu başkanlarına verilmesi suretiyle oy kullanılabilir.

 

            Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayan belgeye dayanılarak oy kullandırılamaz.

 

            Bunun dışında, seçmenlerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayan ve üzerine elle veya etiket şeklinde yazılan belgeler ile oy kullanmalarının mümkün olmadığına karar verilmesi gerekmiştir.

 

            S O N U Ç:

 

            Açıklanan nedenlerle,

 

            1- Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayan belgeye dayanılarak oy kullandırılamayacağına,

 

            2- Seçmenlerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası taşımayan ve üzerine elle veya etiket şeklinde yazılan belgeler ile oy kullanmalarının mümkün olmadığına,

 

            3- Karar örneğinin iç mail yoluyla tüm il ve ilçe seçim kurulu başkanlıklarına gönderilmesine ve ayrıca seçmen vatandaşlarımızın bilgilendirilmesi amacıyla Kurumumuz resmi internet sitesine (portal) konulmasına,

           

            10/03/2009 tarihinde oybirliği ile karar verildi.

 

            Başkan                      Başkanvekili             Üye                             Üye

     Muammer AYDIN          Ahmet BAŞPINAR      Hasan ERBİL             Necati SÖZ  

                                                                

 

            Üye                             Üye                             Üye                  

     Hüseyin EKEN        Bahadır DOĞUSOY    Kırdar ÖZSOYLU

 

 

 

           

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Uyap
Öğretmenevleri Mah. 901 Sk. No:7 Konyaaltı/Antalya
0242 229 9490
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız